Stäng meny

Administratör semestervikariat till Räddningstjänsten Mälardalen


Bli en av oss, arbeta för ett säkrare och tryggare samhälle!

Den här tjänsten är ett semestervikariat på 100% under perioden maj-aug och därefter vid behov 20 % i veckan. Tjänsten är placerad på den administrativa avdelningen där vi arbetar för att på bästa sätt stödja hela verksamheten inom administration, ekonomi, HR, bemanning, lönehantering och kommunikation.

Vi söker dig som är högskolestuderande och ser dig som en självständig och serviceinriktad administratör. En person som gillar att ha varierande arbetsdagar i högt tempo.

Uppdraget

I din roll som administratör hos oss innebär arbetet till största del av brett administrativt arbete. Du kommer ha ansvarsområden som innebär:

  • Varierande administrativa arbetsuppgifter
  • Fakturahantering (kund/leverantör)
  • Diarieföring – effektiv och rättssäker diarie- och ärendehantering
  • Registervård
  • Arkivering
  • Reception

Din bakgrund

Du som söker tjänsten är högskolestuderande och har goda kunskaper i svenska, tal och skrift samt Office 365. Vi ser det som självklart att du har ett stort intresse och vilja att leverera hög service och har en förmåga att hjälpa andra. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet av administrativt arbete med krav på god service och professionellt bemötande, gärna inom offentlig verksamhet och kunskap om hur en myndighet fungerar. Har du kunskap om Hogia Approval är det meriterande.

Vidare arbetar du bra med andra människor och tar egna initiativ och uppnår resultat när så krävs. Du skall ha goda IT kunskaper och van användare av digital teknik och har lätt för att lära. Du kan också kommunicera på ett tydligt sätt och säkerställer att budskap går fram, du påminner och följer upp.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rekrytering sker löpande.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:

Gisela Stockhaus, Administrativ chef, 021-39 82 31, gisela.stockhaus@rtmd.se

Fackliga kontaktpersoner kan nås via växeln: 021-39 82 00.

Ansökan skickas till: rekrytering@rtmd.se senast 11 april 2021. Ange: ”Administratör” i ämnesraden.

RTMD arbetar aktivt för att öka mångfalden inom förbundet. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenhet.

Vi arbetar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatorisk drogtest vid nyanställning.

Räddningstjänsten Mälardalen (RTMD) är ett kommunalförbund för räddningstjänst och förebyggande brandskydd mellan kommunerna Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Köping, Kungsör och Arboga. Vi är idag c:a 250 medarbetare som alla strävar efter att nå det olycksfria samhället. Riskbilden är bred genom hamn, oljehamn, flygplats, ett antal större industrier, europaväg, riksvägar samt gammal kulturbebyggelse. Detta borgar för en arbetsplats med omväxlande arbetsuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Jobba hos oss

Bli en av oss, arbeta för ett säkrare och tryggare samhälle!

Här hittar du lediga jobb hos oss!


Räddningstjänsten Mälardalen

721 87 Västerås

Besöksadress: Vallbyleden 9

Telefon: 021-39 82 00
E-post: info@rtmd.se

Följ oss i sociala medier

Instagramlänk till annan webbplats

Facebooklänk till annan webbplats